• Home
  • Boeken
  • Briljantjes
  • Posters
  • CD's
  • Emelia
  • Over mij
  • Contact
  • Blog & Columns
    • Blog voor Ouders
    • Blog voor het Onderwijs
    • Blog voor Kindertherapeuten
    • Columns
  • Mijn Account
    • Registreren
    • Inloggen
    • Verlanglijst (0)
Charlotte Visch Webwinkel
  • U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

Charlotte Visch Webwinkel
  • Home
  • Boeken
  • Briljantjes
  • Posters
  • CD's
  • Emelia
  • Over mij
  • Contact
  • Blog & Columns
    • Blog voor Ouders
    • Blog voor het Onderwijs
    • Blog voor Kindertherapeuten
    • Columns

Voor Onderwijs

  • Blog
  • Voor Onderwijs

Latest Blog Posts

Kinderkopje 20: De Gun-factor

Kinderkopje 20: De Gun-factor

Feb 06

De Gun-factor. Het woord van 2018 en wat mij betreft: het woord van de eeuw. Nog steeds staan protocollen, klachtenlijsten in de hulpverlening, handelingsverlegenheid van de leerkracht en opvoedvrag...

Empathische diagnose

Empathische diagnose

Mar 20

Wanneer een cliënt over zijn therapeut zegt: “hij begrijpt mij zo goed” of “zij voelt precies aan wat ik bedoel”, is het meestal een signaal van de cliënt dat deze zeer tevreden is met de ...

Ontkennen of …niet verdragen kunnen van schuldgevoel

Ontkennen of …niet verdragen kunnen van schuldgevoel

Feb 26

We kennen ze allemaal wel: de kinderen, die overduidelijk het verkeerde zeiden of deden. En wanneer je ze dan aanspreekt op wat je hebt gezien, ontkennen ze glashard. Als je het niet zelf gezien had...

Mijn moeder is bang en nu ik ook

Mijn moeder is bang en nu ik ook

Jan 21

Als Integratieve Kindertherapeut werk ik met kinderen en hun ouders in mijn praktijk Child Consult in Amsterdam. Eén van de vele thema’s waar ouders hun kind voor aanmelden is angst. ...

Blogs voor het onderwijs.

Hoogintelligente kinderen optimaal begeleiden

Dec 15 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 516
Hoogintelligente kinderen optimaal begeleiden

Slimme kinderen hebben een andere start in hun leven gemaakt dan kinderen met een gemiddelde intelligentie. Normaal intelligente kinderen merken op jonge leeftijd dat iets niet lukt, raken gefrustreerd en merken dat het een vreselijk gevoel is …dat weer over gaat.

Read more

Een methode is leuk, maar het kind weet het beter

Nov 20 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 743
Een methode is leuk, maar het kind weet het beter

“Heb je het gelezen? Of gezien op het nieuws? Er is een hele nieuwe methode ontwikkeld om mensen van hun angst af te helpen!”, vertelt een enthousiaste collega uit het reguliere hulpverleningscircuit.

Read more

Anders gebruiken van toetsen

Nov 11 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 109
Anders gebruiken van toetsen

De school is het leer-en opvoedinstituut waar kinderen met elkaar leven en leren. Dat maakt de taak van de leerkracht buitengewoon breed en zwaar. Het ‘opvoeden’ is geïntegreerd in alle activiteiten van de schooldag.

Read more

In de ban van de Kring

Nov 07 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 204
In de ban van de Kring

“Zitten jullie weleens in de kring met elkaar?”, vraag ik Elsa van 9 jaar. Haar probleem waar zij mee komt heeft een relatie met de interactie in de klas, waardoor ik benieuwd ben naar de wijze waarop kinderen met elkaar in contact komen.

Read more

Ranking The Stars

Oct 29 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 116
Ranking The Stars

Elke klas heeft een eigen dynamiek (= omgang met elkaar). Kinderen en leerkracht reageren op elkaar. Botsingen, vriendschappen en werkallianties horen erbij. Dat heeft uiteraard gevolgen en leidt naar specifieke groepsproblematiek of juist het ontwikkelen van talenten.

Read more

De snelkookpan

Aug 01 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 123
De snelkookpan

In die prachtige documentaire ‘De Japanse levensles’ vraagt de oude Japanse leerkracht Kanamori aan de leerlingen: “Waarom zijn jullie op school?” En de kinderen roepen hem blij toe: “Om gelukkig te worden meester!” En dan demonstreert hij samen met zijn leerlingen (rond de acht, negen jaar oud) hoe je dat kunt doen: gelukkig worden.

Read more

Blind schrijven

Aug 25 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 156
Blind schrijven

Ik ben in de klas van Paul om hem te observeren. Op het digibord is een rij woorden geschreven met verschillende moeilijkheden: woorden eindigend op –lijk en –ig en woorden met ei of ij.

Read more

Van faalangst tot daadkracht

Aug 01 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 246
Van faalangst tot daadkracht

Levi is inmiddels 9 jaar, leerling van groep 6, en gaat sinds vorig jaar (op de dag van zijn verjaardag) niet meer naar school. De ervaringen met de school zijn schrijnend.

Read more

Ga voor je geluk en niet voor je gelijk

Mar 13 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 257
Ga voor je geluk en niet voor je gelijk

Extreem gedrag bij kinderen is een uiting van wanhoop van kinderen, die niet meer weten wat ze moeten doen om aan volwassenen te laten zien wie ze zijn, waar ze onder lijden en wat ze nodig hebben. Hoogbegaafde kinderen krijgen ten onrechte het predicaat ‘onhandelbaar’. Lees hoe de vierjarige Kiet slachtoffer wordt van zijn overspannen juf.

Read more

De leerkracht met moreel kompas

Mar 13 Posted By: Charlotte Visch Times Read: 207
De leerkracht met moreel kompas

De belangrijkste persoon in de klas ben jij: de juf of meester. Jij bent het demonstratiemodel voor zelfrespect en moreel kompas zodat de kinderen geholpen worden om met elkaar een warm klassenklimaat te creëren. Je kunt dat niet in je eentje bereiken. Daar heb je de kinderen en hun ouders bij nodig.

Read more

Weergeven 1 t/m 10 van in totaal 11
  • 1
  • 2
  • >
  • >|

Informatie

  • Over mij
  • Verzenden
  • Privacy
  • Voorwaarden

Klantenservice

  • Contact
  • Retourneren
  • Cadeaubon
  • Sitemap

Extra

  • Merken
  • Affiliates
  • Aanbiedingen

Mijn account

  • Mijn account
  • Bestelhistorie
  • Verlanglijst
  • Nieuwsbrief

Charlotte Visch Webwinkel © 2017 - KVK: 34.33.78.31 - BTW: NL117688630B01